Reference

Technická brilance je dnes samozřejmostí. Pro Hellerovu hru jsou navíc charakteristické kultivovanost úhozu a promyšlená výstavba celku. Jeho Mozart je jiskřivý a křehký. Jeho Schubert dýchá nevýslovným smutkem, jeho Beethoven, to je bouře i vzdor…

Petr Pokorný, hudební skladatel a kritik.

CD: J.Brahms: Sonáta pro klavír a housle č.3 d-moll, op. 100 Norbert Heller - klavír, Petr Maceček - housle

Zřídka kdy slyšíme tak hlubokou Brahmsovskou nahrávku. Ve většině případu je to klavír, který je potlačen, ale zvukaři posloužili Hellerově nástroji plným dynamickým rozsahem. Zvuk klavíru je zde bohatý, plný a brilantně vyvážený od nejhlubších poloh k nejvyšším. Po zvukové stránce zde klavír vlastně objímá housle.

Bez vynikajícího muzikantství obou partnerů by ovšem šlo o prázdnou skořápku. Každá fráze, každá nota je zde promyšlena. Pozorné ucho ocení jak je každý detail propracován.

Zvláštní pozornost si zaslouží kouzelný neuspěchaný tón, který dává prostor hluboké expresi (výrazu) od něžné po dramatickou, a to vše v rámci dopředného toku, který dává hudbě formu a směr. ...

...Bez přehánění toto provedení Brahmsovy třetí sonáty je nejlepší jaké jsem kdy slyšel. Je to absolutní hudba.

Gil French Clasical Music Annoucer, Host/Producer of Rochester Philharmonic Broadcast, USA